رهاورد سفر (7)
میوه ممنوعه
سروده ها و نوشته های عبدالله قرونه ای

ناهار در پارک زیبا و معروف «ائل گلی» و استراحتی و البته به دلایلی عکسهایش را از دست دادیم!! و بعد از آن، از مسیر دریاچه به سوی ارومیه ادامه دادیم.

دریاچه که هرچند چیزی از آن باقی نمانده و آه از نهادت برمیکشد ولی باز هم شکوه و زیبایی اش را حفظ کرده:

اما وقتی وارد ارومیه شدیم و از «میدان آذربایجان» گذشتیم و آن تصویر زیبا را دیدم با خود گفتم اینجا «دروازه ی اروپا»ست!

شهرسازی ارومیه خیلی به دلم چسبید. رود ارومیه که از داخل شهر میگذرد و بخشهای زیادی از کناره ی آن تبدیل به پارک شده، پارکهایی زیبا و بزرگ. طراحیهای زیبا و دلچسب و جاهای راحت برای روز و نورپردازیهای جذاب برای شب.

حتی پایه های پلهای روگذر زیباسازی شده بود با مینی کاشی های رنگی و واقعا زیبا

در تمام مسیر (در این سفر بیش از 4500 کیلومتر پیمودیم) هیچ شهری را ندیدم که تا این اندازه در زیباسازی و پاکیزگی آن اهتمام شود. حتی اگر گلکاری یک جدول خیابان بود، یکی دو نفر از پرسنل زحمتکش شهرداری بصورت مداوم به آبیاری و نگهداری آن مشغول بودند.

مارمیشو

حدود 2 ساعت از در جاده های روستایی به سمت غرب رفتیم تا نزدیکیهای ترکیه!! به رود زیبا و پرآب مارمیشو رسیدیم. با توجه به این که شهریور، زمان کم آبی رودهاست، این مقدار آب در این رود برایم هیجان انگیز بود. ساختار جغرافیای منطقه، قرونه ی 30 سال پیش را برایم تداعی کرد.

دالامپر

دالامپر یه مثلث مرزی؛ رو به غرب که می ایستی پشت سرت ایران، سمت راستت ترکیه و سمت چپت عراق است!! روی نقشه هم به راحتی می توانید این منطقه را با همین ویژگی پیدا کنید. اما ابهت آبشار زیبایش را هیچ جوری نتوانستم در عکس نشان بدهم!!

نظرات شما عزیزان:

کیذقان
ساعت7:14---13 مهر 1394
سلام
صبح به خیر برادر
درود بر شما با این سفرنامه مصور وزیبایی که تهیه کرده اید ممنون که دوستان را با خود همراه کرده اید
همیشه درسفر باشید

آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان میوه ممنوعه و آدرس mivemamnue.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.